Rikardclaesson

lö 27/4 Silva League Långdistans Tibro

Kategori:

H21E (högsta klassen) 17,4km, 111min, plac 64 av 92. Ganska nöjd med mitt lopp. Egentligen bara 2min bom totalt sett varav den största på 1min på 3:e sista. Tröga ben i framförallt backarna redan från start. Ett lopp i min ensamhet i princip hela vägen.
 
Jag vet inte om detta är min normala form fysiskt eller om jag har haft en svacka i några veckor. Jäkligt tufft sista varv med ren fyslöpning. Benen helt tomma under sista varvet. Orienteringsmässigt ganska bra flyt loppet igenom. Resultatet kan verka svagt men faktum är att konkurrensen gör att det ser sämre ut än vad det var. På en mindre tävling så hade resultatet upplevts klart bättre med samma lopp/tid.
 
Årets första riktiga långdistans. Det brukar kunna ge lite bättre tryck i benen med sådana lopp i kroppen. Veckan före 10mila nu kommer att bli lätt träning men ändå hålla igång benen.
 
 
Kommentera inlägget här: