Rikardclaesson

.

MTB - kedjan brast

Kategori: Allmänt

Ons 20/7
Morgon/Fm fika med Hugo medan Emma var ute på den tidigare träningen.


Körde för en gångs skull MTB mot Bergebo, trampade av kedjan strax innan Bergebostugan så jag fick rulla/sparka mig till Cykelcentrum där Micke fixade den på 5min för 30kr som jag senare under dagen var förbi och betalade. Grymt tacksam. Körde vidare över Tjärna berget runt bjusan och hem. 1.39h. HR 108/134

Em - besökte sahlins struts.

tis 19/7

Kategori: Allmänt

Klubbens tisdagsträning kördes på liten stig runt Håkans berg. 6*30-30 följdes direkt av 6min, sedan 30sek vila och ny serie med korta osv. 3 omgångar gav 37,5min intervallarbete. Idag var det 4st Svensk(ar) med, Tove, Emma, Lena G, Mattias och Mats M med. Totalt 10st är bra för att vara i semestertider. HR 151/169. Sprang med Inov-8 roclite 319 idag, de funkar bra på stigar med mycket sten och knöligheter. För mig gick det rätt bra idag, jag har en stabil grundform för tillfället. Jag orkar genomföra alla intervaller bra och det tyder på en viss genomtränad kropp. Svenskarna gav upp och körde inte alla. Uppv 21, nedj 18. 1.18h totalt.

sö 17/7

Kategori: Allmänt

Fm: Sprang samma bana som i torsdags, jag ville dels testa hur mycket tid jag kunde pressa på denna bana och dels så kom jag inte på någon bättre träning att göra (jag var inte så sugen på att orientera och inte sugen på att springa väg heller). Benen var ganska tunga idag, pulsen låg men tydligen var ändå farten ungefär lika som i torsdags. Jag pressade tiden med 2,5min och det är rätt mycket. 33.00 stoppade klockan på. Puls 148/158 jämfört med i torsdags 152/162 tyder på ganska tomma ben. Jag gled snett till 3:an idag och tappade ca 20sek. 33.00 på 5,1km är ganska snabbt. Men det är definitvt inte sverigeelit. Peter Öberg skulle troligen springa den på ~31 första gången.

Uppvärmning 10min och nedj 17min. Totalt 1.00h.

7.50h denna vecka 8st träningspass + 1st kort styrkepass. Ok grundform men efter tisdagens stenhårda pass så har formen vikt ner en del. Nästa vecka skall jag minska intensiteten i träningen allt för att inte starta O-ringen veckan med döda ben.