Rikardclaesson

SM stafett

Kategori: Allmänt

Startade loppet ok men tappade draget sedan jag hade en egen 3:e kontroll så då var det jag och Johan Hamelius som kom bakom tätklungan med ca 17 lag. Sprang bra fram till 6:e och halvägs till 7:e men då får jag hjärnsläpp. Stannar först någon sekund innan hygget för jag blev lite ställd, men då Leif Bader i Leksands 2:a lag passerade förbi så följde jag med. När grusvägen kommer så tror jag att jag befinner mig precis vänster om sträcket men så är inte fallet. När jag ser åkern till vänster så fattar jag direkt vart jag är. Blir förbannad och förstår att det var en bom som sabbade stafetten. Tappar ca 1.40min på detta och trots  att jag både kämpar och orienterar bra så växer avståndet ytterligare med ca 1,5min på sista slingan och är nästan 4min efter vid växlingen. F-n - jag har gjort två dåliga startsträckor i år. Benen var inte bra idag, kanske var det därför som bommen uppkom, jag pressade mig så hårt för att komma ikapp tätklungan mot 7:e så att jag tappade orienteringen. Pelle gör ok lopp och Pavlo likaså men med dålig start så blir allt svårare... Vi slutade 19:e, ok resultat men inte mer. Terrängen var trist, VSK har mycket bättre kartor än så hår så jag är lite förvånad över valet av terräng.
Kommentera inlägget här: