Rikardclaesson

sö 17/7

Kategori: Allmänt

Fm: Sprang samma bana som i torsdags, jag ville dels testa hur mycket tid jag kunde pressa på denna bana och dels så kom jag inte på någon bättre träning att göra (jag var inte så sugen på att orientera och inte sugen på att springa väg heller). Benen var ganska tunga idag, pulsen låg men tydligen var ändå farten ungefär lika som i torsdags. Jag pressade tiden med 2,5min och det är rätt mycket. 33.00 stoppade klockan på. Puls 148/158 jämfört med i torsdags 152/162 tyder på ganska tomma ben. Jag gled snett till 3:an idag och tappade ca 20sek. 33.00 på 5,1km är ganska snabbt. Men det är definitvt inte sverigeelit. Peter Öberg skulle troligen springa den på ~31 första gången.

Uppvärmning 10min och nedj 17min. Totalt 1.00h.

7.50h denna vecka 8st träningspass + 1st kort styrkepass. Ok grundform men efter tisdagens stenhårda pass så har formen vikt ner en del. Nästa vecka skall jag minska intensiteten i träningen allt för att inte starta O-ringen veckan med döda ben.

Kommentera inlägget här: