Rikardclaesson

14-18 juli

Kategori: Allmänt

ons 14/7 - Resa till Ljusne strax söder om söderhamn, sedan en kort tur på ca 20min med taxi-båt till Storjungfrun. Den kändaste och största ön i Söderhamns skärgård. På kvällen sprang jag, Emma och Pelle ett varv på de knixiga stigarna runt ön. 51min/8,1km. Benen lite uppe i varv  efter gårdagens hårda träning.

tor 15/7 - Fartlek Storjungfrun i 35min med Emma och Pelle på stig och i terrängen. Skapligt pass men för knixigt och fel skor för att kunna blåsa ur sig kroppen. Samtidigt så kan det vara bra med kontrollerade fartpass ibland utan syra. Upp och nedv 25min. 60min/12km. Mkt varmt väder.


fre 16/7 - Långpass Storjungfrun på stig med Pelle och Emma. 20km/1.55h. Bra pass!

lör 17/7 - OL-distans i Vallsta med Pelle, Martina, Jerker och Emma. 29 grader varmt...1.57h/17km. Bra träning!

sön 18/7
Fm: Mossintervaller 40*(40-20) med Emma. Mosslöpning är verkligen något som jag tror mig behöva. En bra typ av naturlig styrketräning. Upp och nedv 30min. 1.10h/12km. Emma följde mitt tempo i princip hela tiden, tror inte någon annan tjej än Simone matchar Emma på liknande underlag just nu...

Em: Löp på Stig i Bollnäs, 30min/6km.

Total träning denna vecka; 11h där 95km var löpning och fördelat på 10st pass. 4 st tempo/intervallpass är mer än normalt för mig. Bra vecka!
Kommentera inlägget här: