Rikardclaesson

Seger på Norbergs nationella

Kategori: Allmänt

Årets första men kanske inte sista seger togs idag på Norbergs tävling som gick över "långdistans" men utan långklasser eller elit så var banlängden endast 8km. Något som kanske inte låter så långt men terrängen kring Högbyn är kuperad och krävande. Bitvis fanns lite snö men det var mindre än igår. Jag hade under uppvärmningen märkt att benen var ok idag, jag har ibland problem med att ha tryck i benen dag2 men idag kändes det helt ok innan. Under loppets inledning så var det en tung sträcka till första där jag inte fullföljde vägvalet som jag tänkt men det blev ändå bra. (Tänkte först gå runt hela vägen åt vänster). Till trean så höll jag vänster om sjön eftersom hygget inte såg lockande ut. Egentligen var det nog bättre med det andra vägvalet för jag tappade lite på denna sträcka. Till 6:an så körde jag även här vänster och jag vann denna sträcka så jag antar att det var det bästa vägvalet. Pelle gick mera rakt här. Till sjuan så gör jag i grunden en bra sträcka men första delen är inte så bra, borde genat mera rakt österut från 6:an. Min avslutning av loppet var mycket bra, De kontroller som man kunde missa idag var 8:an och 9:an och när jag tog dem bra så visade det sig att det var det som gav segern. Pelle missade ca 2.40min på 9:an, kartan var säkert lite mysko här.
Tid 56:43, HR 154/168, 10,3km löpvägen, 13km inkl uppv och totalt 1:17h.

Gött med seger, känns bra inför kommande 10mila-helg!
Kartarkivet
Sträcktider
Resultat


Emma vann båda dagarna i Västmanland. Igår tog Hustru & make dubbelseger. Detta blir svårt att upprepa nästa helg men både herrlag och damlag har möjlighet till topp 10 placering. För herrlaget så vår målsättning topp 20 men man vet aldrig...
Kommentera inlägget här: