Rikardclaesson

tor 29 jan - möte med militäridioten

Kategori: Allmänt

Kv: Skate i -11grader i Skräddarbacken, 4 varv på 5:an och lite extra, totalt ca 20km och 1.32h. HR 132. Svårt att åka på 5:an där det är lite för smalt samtidigt som backarna är tvära men bra puls gav det. Det hände en "kul" grej idag på passet. Samme man som jag pratat med under tisdagen då jag åkte lugnt sista biten efter mina 3 hårda varv promenerade på cykelbanan och han vill berätta för mig hur bra han vart på skidor och vilka tider han gjort på 30km när han var militär och jag vill minnas att han sa 1.40h. Hur som helst så gick han då på cykelbanan. Idag skulle jag precis starta och ser en person som går på skatespåret med sin hund. Jag har lupinelampan på och glider fram till honom, han frågar om jag skall kolla el-ledningarna. Jag svarar nej det skall jag inte. Sedan säger jag försiktigt: Man skall helst inte gå i spåret. Han svarar jag går f-n vart jag vill. Jag står på mig och säger nu är det visserligen ganska hårt här men det blir stora hål normalt sett och det tar flera timmar att göra det jämnt och bra. Jag går vart jag vill, jag bor där nere sa han igen (där ljög han för han hade traskat runt hela spåret och dessutom låg det en jävla hundskit i spåret) . Jag säger igen att man inte skall gå i spåret. han säger att han åkt mer skidor än mig i sitt liv, jag säger så klart att då borde du verkligen förstå och gör du inte det då måste du vara dum i hvuvudet. Då får gubben spader och ber mig dra åt helvete, jag kontrar med att lysa honom i ögonen med lampan, sedan känner jag att det är bäst att pysa iväg...

Så är det hundskit på hela spåret i morgon så vet jag hur matte ser ut. Puh vilken pers, skidåkningen gick automatiskt efter det och det var jobbigare att prata med den gamla idiotska militär gubben än att slita uppför de tvära backarna på 5:an...

KOMMENTARER:

  • Johan säger:
    2009-01-30 | 11:24:00
    Bloggadress: http://hamelius.blogg.se/

    Kan man polisanmäla han eller är det bara å dunka ner honom som gäller?

Kommentera inlägget här: