Rikardclaesson

ti 30 maj

Kategori: Allmänt

fm: löp runt Älven, 38min/8km.

kv: Intervaller, 10*(3-1) på böljande grusväg, kändes inte alls bra till en början, fick slita för att få pulsen över 150, men efterhand så gick det helt acceptabelt för att få något utbyte av träningen. Idag var vi lite fler på träningen igen, kul! Uppv. 15 nedjogg 26min, 1.21h/16km.

Mitt nästa mål är Jukola, men vill passa på att bygga grund inför sommaren VM-tester och 5-dagars i Östergötland. I och med att säsongen var intensiv i april och maj så minskade jag på träningen redan i mitten av mars. Så de senaste veckorna har jag börjat forcera upp träningen igen. Under vinterns första halva sprang jag väldigt mycket och jag märkte att det gav resultat, även om jag inte körde så mycket intervaller och hård träning så blev jag snabbare. Under maj har jag återigen börjat närma mig den distans som jag hade i november. Men upp till decembers 550km är det en bra bit. Det var även under december som jag smällde till med rekord på testrundan så jag har stor tro på att om jag skall höja min prestanda så krävs det att jag lägger ner mycket tid på just löpningen i sommar.

I dagsläget så lutar det åt att jag kommer springa str3 på Jukola. Men vi får se!
Kommentera inlägget här: