Rikardclaesson

SM medel final

Kategori: Allmänt

SM medel final, 6km/44.03min. Plac 36 av de 41 startande. Låter inget vidare och det var det inte heller men tyvärr så är resultatet sämre än känslan var under loppet. Jag försökte ligga på men det gick inte att springa snabbt verkar det som trots att jag kämpade och försökte mitt bästa. Loppet in leddes tyvärr som jag ofta gör med en miss tidigt på medeldistans med 30sek bom på 2:an. Det jag ville styra mot var en mosse med brant bakom, nu hittade jag en liknande punkt men ingen skärm och det gick därefter snabbt att hitta skärmen men jag har inte tid men något sådant här med detta motstånd. Lyckas aldrig få den rätta nerven i loppet efter att lagt mycket fokus i kvalet och dessutom kände jag mig ganska stekt fysiskt igen. Dagens idiotmiss kom till 14:e då jag springer ner för höjden men sedan upp på samma höjd igen, jag tror jag fick syn på hygget till vänster och tror att det är ängen och därför drar rätt upp på fel höjd igen. Sedan förstår jag det snabbt igen men bara löpningen tog 1min extra och dessutom en extra backe som hade varit skön att slippa. Sista slingan går skapligt men är mycket sliten i backarna. Nu när jag ritat in så ser man ju tydligt att det är många sträckor som jag tidigare inte noterade var dålga men som nu ser riktigt krokiga ut och springer man inte rakt så tappar man tid, så enkelt är det.

Peter Öberg kissade på konkurenterna, jag var inte ens bland hans konkurrenter. 8.20min efter känns hemskt.

SM-medel final

1. Peter Öberg Hällen 35.22
2. Mattias Karlsson*2 Emmaboda/IKHP 37.48
4. Tobias Noborn IFK GBG 37.52
5. Ander Skarholt SNO 38.26

17. Henrik Löfås 41.02
31. Pavlo 42.47
36. Rikard 44.03

Sträcktider


Kommentera inlägget här: