Rikardclaesson

26-30 juli, dagarna efter o-ringen

Kategori: Allmänt

26 juli - vilodag efter Oringen. Hemresa, uppackning mm.

27 - jogg på stig vid Dammsjön med Hula och Israelsson. 39min/6km. Förskräckligt seg.

28 - löpning på stig, 7,5km/40min. Kändes fint i början men började bli seg efter 20min så jag avbröt Hallarundan. Bestämmer mig för att ta det lugnt idag oxå.

29 - Intervaller Mellsta, 20*(70-20). Pigg igen, benen ganska bra men magen var inte lika bra, det blev tre toastopp som förstörde träningen en del. Men överlag väldigt hög puls även under den korta vilan så detta var mycket effektiv konditionsträning. Självklart är en klassiker som 70-20 bra nog, varför skulle det annars vara en klassiker? puls mellan 162-170 under nästan hela passet. 60min. Fiskade 7h från tidig morgon till eftermiddagen.

30 - MTB hemifrån till Bergebo. Körde på småstigar idag och valde många backar så jag skulle få jobba lite. 2.06h. Kul med annat än löpning. Hoppas att detta skall vara ok som distanspass denna vecka inför sm ultralång som går i helgen. 26km låter hemskt men jag tror det skall gå bra.
Kommentera inlägget här: