Rikardclaesson

tor 23/7 Oringen E4

Kategori:

Sohlbergetappen medel vid Kransmossen

Jag sprang till fel start åt helt fel håll - hade fullt upp att flamsa med Patrik Martner & Andreas Johansson (Halden) så noterade inte alla skyltar som passerades. Blev en stressig historia och snabb löpning i ett par kilometer för att hinna till start 25min 4,5km. Kunde dock lugna ner mig under de 3 min som jag fick före det var dags.

Precis som Revenger Dalberg hade förutspått så var det knöligt inledningsvis och det gällde att acceptera att det tar tid att ta sig fram även om det ser fint ut. Började med att ramla ordentligt till första och stressa upp mig lite. Denna stress fanns med hela loppet och det blev ett par 15sek strul men i stort mycket bra lopp. På väg mot sista kontrollen så kollade jag på klockan och kunde konstatera att tiden rullade på 28min och jag visste att Anders Axenborg hade 32. Det kändes överraskande (med glädjande) för loppet kändes ganska stökigt och oharmoniskt. Vann etappen klart och kunde passera Axenborg i sammandraget. En mycket rolig etapp för att vara medeldistans i Boråsterräng, knixig bana. Kanske saknades en längre sträcka. HR 157/169. Plac 1. 29.42min. 4.5km.

 
Kommentera inlägget här: