Rikardclaesson

ons 22/7 Oringen E3

Kategori:

Etapp 3 Boråsetappen
Sprang till start i lugnt tempo 19min.
Startade mitt i fältet denna dag. Kände mig lite sovande i kroppen. Taktiken på gamla Älmåskartan var att orientera bra och att verkligen pressa som stenhårt på långsträckorna. Det var detta som jag var för bekväm med under etapp 2. Anton berättade hur vansinnigt hårt Emil pressade på långsträckorna. Detta inspirerade mig. Efter en perfekt start så var det lite sull på 5:e och 6:e. Men efter runtvägvalet på långsträckan som jag genomförde perfekt och sprang bra så tog jag ledningen. Men tappade ledningen efter en liten bom på 9:e och 13:e men kunde vinna etappen med några sekunder tillgodo på Vågsnes som hade samma tempo banan igenom. 47:47min/7.7km. HR 159/170. Plac 1.
Nedjogg 10min. 

Hugo & Ivar småbråkar i husvagnen
 
Kommentera inlägget här: