Rikardclaesson

ti 28/4 Tunaträning

Kategori:

Intervaller på elljusspåret 6*1:40 min & 6*2:20 min. Vila 50sek resp 1:10. Intervaller & vila 36min. Hr 148/168
 
Idag gott om löpare på träningen. Både snabba ungdomar, flera tjejer, motionörer och seniorkillar. Torrt fint väder och underlag fast småkallt i luften ca 10gr. För mig gick det helt ok att springa. 
 
Uppv 17min & Nedjogg 18. 
Totalt 1:11h.
 
Idag ringde SVT Sports Peter Jonsson och frågade om Stora Tunas möjligheter i damkavlen på 10mila. Jag svarade att det blir svårt att nå topp 10. Sedan så frågade han även om damlaget som ska springa herrkavlen och om vad jag trodde om deras möjligheter. Jag sa att de får svårt att komma bättre än placering 60. Han tyckte jag var pessimistisk. Vi får se hur det går. 
Kommentera inlägget här: