Rikardclaesson

ti 29/1 Testrunda

Kategori:

Fm: Jogg 25min
 
Kv: Testrunda 4,99km 17.34min. HR 169/175. (94% av max i snitt). +1, lätt snöfall, 1cm snö på vägen. Jämförde skogrepp före mellan Inov-8 O-roc 280, VJ Bold & Inov-8 Roclite. Bäst grepp med Roclite pga mönstret och det mjuka gummit. Testrundan genomförs alltid med individuell start med 30sek startmellanrum. Startade näst sist, före Markus Lang och efter Anders Johansson. Det tog ca 8min innan jag passerade Anders Johansson. Jagade sedan Mårts, passerade Viktor Svensk och kände Markus Lang närma sig i sista backen. Jag hade 4sek bättre tid än 18/12 och Markus Lang hade 16sek bättre än mig. Känslan före var tunga ben. Under loppet så kände jag mig lite halt i vänsterbenet/sätesmuskeln. Orkade helt ok men hade inte kraften att ösa uppför sista backen. Uppför överlag går rätt tungt. Vikten är troligen några kilo mer än under OL-säsongen och det visar sigg främst uppför. Ganska nöjd ändå med tid och kämpainsatsen. Nu har jag sprungit testrundan 19ggr de senaste 10 åren! 14 gånger har jag haft bättre tid och 4ggr sämre tid. Mitt pers som aldrig kommer att slås är 16.07min från december 2006.
 
Uppv: 24,5min
Testrunda 17,5min
Nedj 19
61min totalt.
1,26h totalt under dagen.
Kommentera inlägget här: