Rikardclaesson

Helgläger i Rättvik

Kategori: Allmänt

Fredag 27/1
Kv: Skidor klassiskt med Pelle & Martina i lugnt tempo från Jarlstugan, 9km+2*5km, 1.30h. Kändes ganska lätt.

Noname Flow In Motion fw 12/13 sample, riktigt skön skidjacka.

Lördag 28/1
Fm: Skidor klassiskt Vidablick. 2 varv på 12:an och lite extra. Vi såg löparna från Siljan Snowshoe race, ett grymt fint pass, -6grader och böljande spår med en del backar som man fick kämpa i. Med Pelle, Joakim, Emil, Martina, Susanna, Mattias, Martin & Niklas. 27km 2.03h. HR 125/154. Det kändes ok, tog det förhållandevis lugnt.


Em: KM skidor, 10km, 2 varv på 5:an elljusspåret vid Jarlstugan. Lätt bana med små backar och mest stakning. På förhand trodde jag att det skulle bli en hård fight mellan mig och Joakim men Emil vann övertygande och visade prov på bäst klipp i stakningen.
1. Emil 30.06
2. Rikard 30.55
3. Joakim 31.05
4. Pelle 34.51

Puls 159/168, vilket är för lågt för att det skulle ha varit en riktigt skidtävling, kanske är det så att jag inte orkar ta ut mig på en såpass platt bana, kanske saknas det även hårda skidpass för att kunna hålla bra tempo. Men jag tog i det jag hade och det var rejält tufft race oavsett. Uppv 5km och nedskidåkning 5km, 20km och 1.19h.


KM segraren

Sön 29/1
Morgon/fm: Skidor klassiskt vid Motorstadion, 9km ganska platt spår mestadels på myrar. Sliten och trött i rygg och armar. 2.04h. 27km. HR 114/146



Totalt träning denna vecka: 10:27h. 8 st träningspass. 2st tempo/intervallpass. Fint läger i Rättvik och skoj sällskap!
Kommentera inlägget här: