Rikardclaesson

lö 25/8 Trampen Ludvika

Kategori: Allmänt

Trampen Ludvika OK, medel 4,6km 35.39, 1:28min efter Leif Bader. Bommade bort dryga minuten redan på första. Sedan inga större missar. Inte alls pigga ben idag men det var inte heller att vänta efter en vecka med rätt hård träning. Bommen på första berodde på att jag inte kom in i kartläsningen. Kartan har Roger Åsberg ritat. Jag har aldrig riktigt förstått mig på varför man skall överdriva sänkor och åsar och rita allt så vasst när det inte är så i verkligheten, det gör bara kartan svårläst. Bra bana och utmanande terräng som alltid när Ludvika arrangerar. Priserna är en annan grej som är enorm på deras tävlingar. Jag och Emma fick weekendstuga i Säfsen under Älgdrevet värde 2000kr vardera. Leif fick en hötryckstvätt. 3:e man som var 16min efter fick kryddkvarnar från Skeppshult, presentkort från Letro samt en bok totalt värde mer än 1000kr...


Sträcktider

Segraren Leif Bader blundar              Emma piggare igen? Vann D21

Kommentera inlägget här: