Rikardclaesson

Silva League medel Össeby

Kategori: Allmänt

H21E3, 5,1km, 29.33min, knappa minuten efter Göran Winblad.

När man var tvungen att lämna TC 1h innan start vad gör man då? Jo jag träffade på Erik Gösen Axelsson och det blev en lång diskussion med om HSK´s 10mila lag. När det var dags för uppvärmning så sprang jag idag hela uppvärmningsbanan, kartskalan var 1:10000 dvs samma som det var igår. Kanske var det pga det som jag tvekade och inte hade känsla för avstånden under långdistansen. Idag hittade jag alla kontroller på provslingan, fantastiskt :-).

I starten så kändes det mot förmodan piggt i benen och kunde sprinag snabbt i början, något som var helt otänkbart under söndagen i Jonsered för 2 veckor sedan. Positivt att det kanske börja komma lite tryck i benen. Vann sträckan till 1:a med 6sek men bommade sedan ganska mycket på 2:a där det var mycket flackt och mossar och höjder flöt ut. Bommen var ca 50sek. Jag blev förbannad och aggresiv och sprang sedan snett till 3:an, en högerbåge med mkt tveksam kontrolltagning. Gissningsvis tappade jag 20-25 nya sekunder på denna sträcka. Men sedan kom jag in i det och sprang bra nästan hela banan. Visserligen ca 20sek tidstapp på långsträckan då jag kom till höger precis före kontrollen till en gulmosse men annars gick det bra. Tot ca 1,5min bom är ok (för att vara mig :-))

Resultat 5,1km.
1. Göran Winblad RBK 28:37
2. Giedrius Sabaliauskas RBK 28:40
3. Peter Hemmyr Järla 28:44
4. Ivar Lundanes SNO 29:01
5. Janis Kums IKHP 29:07
...
9. Rikard 29.33




Kommentera inlägget här: