Rikardclaesson

Kort sälenturné

Kategori: Allmänt

Fre kväll: OL 71min från stugan upp på flatfjället. Bommade rätt grovt på 2:an men sedan gick det bra. Problem att springa i den knöliga terrängen. Benen var inte heller på hugget och då blir det jobbigt att springa i ojämn terräng. HR 131/153

Lö fm: Uppvärmning och lite löpteknik och korta ruscher innan jag sprang en 4,7km bana på Östra Kalven, en gammal tävlingsbana för H55 som var ganska rejält kuperad. Försökte köra på hårt men efter en grov bom på en nedförs sträcka så gick luften ur lite grann. Benen bättre idag men pulsen låg. Jag tror att Frankrikelägret fortfarande sitter i kroppen. Banan tog 37min. Nedjogg 14min och totalt 66min. HR 138/158

Sö morgon: OL-distans på Östfjället. Banan var en gammal bana från 3+3 träning. Parkerade vid Högfjällshotellet. 12,7km och ca 1.34h på banan. Kallt och blött, +5 grader bara. Piggnade till efter hand. Totalt 1.40h. Var ytterst nära att trampa på en huggorm i slutet - jäklar vad otrevligt. HR 129/148

Total träning denna vecka. 8.29h. 7st träningspass. 1 st intervallpass och ganska många halvhårda pass som sliter en del.
Kommentera inlägget här: