Rikardclaesson

Jukola

Kategori: Allmänt

Ingen vidare tävling för Stora Tuna OK denna gång. Lite efter på första, sedan ok andrasträcka och bättre placering (ca 35) och ut på långa natten såg jag möjligheter att få ett bra gäng (Leonid Novikov gick ut ihop med Markus). Men så blev det inte utan Lupine Edison var den som svek oss i natten. Lampan slocknade efter 5:an så efter det har Markus sprungit med ficklampa i handen resten av banan. Detta är en bragd i sig i den enormt tuffa terräng och stiglösa område som Jukola 2010 avgjordes i. Att han tappar riktning och börjar läsa tillbaka till 13:e är något som kan hända med så bristfällig utrustning och med ett slocknat psyke som en lampcrash innebär. Vi tappar 48min och ned till 119:e plats på denna sträcka. Sedan följer Joakim, jag, Pelle och pavlo upp med bra insatser och vi kommer in som 40:e. Detta är förstås ett skitresultat men det kommer fler chanser. Nästa gång är vi bättre förberedda med utrustning och reservutrusning.

Min prestation var inte strålande men helt ok. 53min och 4tappade minuter på tätlöpande Mats Haldin i HSK.

Jag hade bommar på första ca 1,5min och på 15:e ca 1.15min. Även en liten krok på 12:e annars var det ett bra lopp. Givetvis infann sig aldrig den tändning som jag ex vis fick på 10mila men när jag lufsade på där i skogen så glömde jag av läget och var ganska fokuserad trots allt.

Kommentera inlägget här: