Rikardclaesson

Fint SM kval

Kategori: Allmänt

H21C, plac 6, ca 2,5min efter heatsegraren Erik Rost. Offensiv start, planen var att bara köra rakt på hela tiden. Bra kraft i benen åtminstone över halva banan. Bommade på första långsträckan, tappade riktning efter det att jag gick av skogsbilvägen och kom bort till hygget, kommer ikapp Viktor Silvermark och tittar lite för mycket på vad han gör och gör en onödig bom på minuten på skärmn dessutom. Sedan kör jag på offensivt, tappar ibland lite kartkontakt men kollar riktning och läser in mig hela tiden så det går ganska snabbt för mig. Kommer ikapp Axenborg vid 12:an och vi håller sedan jämna steg till målet. Tyvärr är jag för het vid kontrolltagningen även på den andra långsträckan så jag lägger bort nära minuten där också. Nu hade det inte så stor betydelse eftersom jag hade gott om marginal till 10:e platsen (+4min A. Axenborg).
Nöjd med loppet - känslan var att jag blev riktigt sliten från mittendelen av långsträckan till 16:e. Bra resultat!

Kommentera inlägget här: