Rikardclaesson

sö 27 sept

Kategori: Allmänt

OK Skogshjortarna, H21L, 11,3km/74:01min. 4.58min efter Yury Tambasov Sävedals AIK.
Småbommar på 4;an ca 15sek, 6:an knäppt sprungit ca 30sek, 9:an sväng på kontrollen ca 25sek, 14:e 20sek och 15:e 1,5min. Till 15:e så stämplade jag vid fel sten först och sprang vidare mot nästa men fattade inget då jag såg en stor sten på väg mot 16:e, då insåg jag efter ett tag att jag stämplat fel på föregående kontroll.

Hur som helst ett hyggligt lopp tekniskt men som så många gånger tidigare i år så svarar inte benen. Denna dag öppnade jag friskt med bra tempo fram till 5:an men orkar sedan inte fullfölja. Särskilt när det blir mjuk botten och mycket kupering så går det väldigt tungt att springa.

Terräng, bana och arrangemang var som vanligt mycket bra på Hjortsöndagen. 

karta
Sträcktider

KOMMENTARER:

  • Revenger säger:
    2009-09-29 | 14:05:15

    Kanske blir 25-manna trots allt. Ny vadslagning då? Antingen går du upp två klasser till H 40 el så möts vi i H21 vanlig då jag inte har någon ranking-poäng.

Kommentera inlägget här: