Rikardclaesson

Rehns BK lång

Kategori: Allmänt

H21E, 13,35km. 76.47min, plac 1. 28 grader varmt, puh. Startade ganska "lugnt" för att inte börja med några bommar. Men till 2:an så drog jag snett under hela sträckan och det kändes inte bra när jag inte visste var jag var under en kraftledning... Men det kändes inte som en stor bom (som det i själva verket var då man ser Ulf T´s tid på sträckan) men lika bra var väl det för jag jobbade på utan att stressa men det blir ändå en del småbommar längs banan. En liten kontrollbom på 4:an efter att jag tidigare genomför långsträckan bra. Till 6:an höll jag medvetet högt för att se kontrollen nedanför men jag låg så högt att jag inte såg kontrollen, denna bom kostade en hel minut (kändes som 45sek). Från 7:an och framåt så tycker jag att jag kunde kämpa hårdare, nu var jag så långt in på banan så att jag kände att jag skulle hålla hela loppet (vara lite säker på detta under inledningen pga värmen) och det syns även på tiderna. Men det blir 2st bommar till under loppet kortsträckorna till 14:e resp 16:e. Men bra fart under den mer löpbetonade slutdelen gav ändå en skapligt klar seger. Gött som körv!

Karta med vägval
Sträcktider
bilder

KOMMENTARER:

  • dege säger:
    2009-05-31 | 22:28:47

    Gött Clarre, seger smakar mumma!

  • Anonym säger:
    2009-06-01 | 22:17:01

    Grattis!

Kommentera inlägget här: