Rikardclaesson

lö 27 dec Skidrace

Kategori: Allmänt

Träningstävling på längdskidor, klassisk stil på Bolleberget. 2*3.03km=6.06km. Kallt väder -10C och hårda spår.
Intervallstart med 30s mellanrum, jag startade sist efter lottning. Varje varv hade 2 långa stigningar och resten mycket lättåkt med i princip enbart stakning.

Startade mycket hårt och skidorna hade bergbett så det var bara att ösa på. Passerade Erik på första varvet och kom ikapp Pelle ut på andra slingan. Emma såg jag men kom aldrig ifatt henne. En riktigt tuff genomkörare som jag är nöjd med. Blodsmak redan i första backen och den höll i sig...
Konstigt att jag kan ta mig fram så fort, för någon bra teknik det tycker jag inte att jag har. Snittpuls 156, max 173.

Resultat
1. Rikard C 18.38
2. Emma E 20.34
3. Pelle E 20.48
4. Erik E 21.00
5. Camilla B 24.50

Skidor före 33, efter 25, totalt 1.17h/18km.
Kommentera inlägget här: