Rikardclaesson

sö 30 sept

Kategori: Allmänt

Kom impulsivt på att jag skulle köra D18E-banan från Gyllbergsloppet 2007 kl 17.10. Åkte dit och startade 1,5min före Emma. Försökte ligga på men hade lite svårt att läsa kartan eftersom det dels var mörkt men fick även svett i ögonen (det kan även ha varit gårdagens starka drycker som påverkat synnerven negativt). Vid 4:an gör jag ett kort stretchstopp, tror mig höra en älg men vips dyker fäbodjäntan Emma upp, hon kunde tydligen springa snabbt idag. Till 5:an hänger landslagsstjärnan amatören, och när amatören drar snett i det dunkla mörkret så parerar Emma rätt. Men jag läser in mig och reder upp situationen, blir dock lite irriterad när jag ser Emma före igen. Men irritationen blir till glädje då hon gör en riktig groda (enligt henne själv pga mörker) men egentligen blev nog anspänningen för hög då hon trodde att jag virrat bort mig och hon skulle bara gå in och avgöra i den hårda fighten.



Hela kartan: https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/19823/images/2007/gyllbergsloppet_d18_1191180342_7313449.jpg

Det blev ett hyggligt lopp och benet kändes ok. Jag får dock ta det lite försiktigt nerför och vid hopp, muskeln är trött och är nära kramp ju längre jag springer. Troligen är det ärr-vävnaden som sätter ned blodgenomströmningen. Men tidsnog skall det väl bli bättre.

Tid 46.24min.
HR 154/168
Distans 6,88km.
Uppvärmning 7min, 1,3km.
Nedjogg 5min.
Total träningstid: 59min.

Resultat Silva Junior-cup:
1. Tove Alexandersson 50.59
2. Linnéa Martinsson 53.34
Kommentera inlägget här: