Rikardclaesson

sö 28 jan

Kategori: Allmänt

Fm: Skidor klassiskt i Tvärred. 2.00h/26km. Knepigt före i +1C. HR 121/166. Med Emma och Pappa.

Lång bilresa Äspered-Borlänge i snökaos, 16.10-22.20. Puh.

Utvärdering av vecka 4:
Antal träningspass: 11
Styrketräning: 0 pass
Intervall/tempopass: 1st.
Träningsmängd: 10.19h.
Löpta km: 36

Liksom förra veckan så har jag fått ändra inriktning på min träning eftersom jag inte vågar springa lika mycket som tidigare pga de känningar som jag haft bredvid knäskålen. Nu är det inte så farligt utan jag kan långsamt öka på andelen löpning igen. Samtidigt så har jag prioriterat bra skidåkning ganska hårt. Farten på skidpassen har höjts en del och jag har fått ovanligt mycket träning i zon2. Zon 2 får jag normalt endast vid OL-pass och löpning i lite högre tempo. Benen har blivit klart tyngre av all skidåkning och det kommer troligen visa sig på testbanan  den 30 januari. Nästa vecka blir det även Nattcup och Bergebo Skimarathon, så det väntar en vecka med högre intensitet. På resterande träningar kommer jag köra lång lugn träning samt styrketräning som helt föll bort denna vecka.
Kommentera inlägget här: