Rikardclaesson

Långt ifrån rekord på testrundan

Kategori: Allmänt

Må:
Fm: Löpning runt Älven 8km, 40min. Kände mig riktigt tung i benen, jag hade förväntat mig bättre känsla eftersom jag tog en vilodag i lördags. Men tydligen gav inte vilodagen effekt eftersom det var en intensiv helg med mycket bilresa och bröllop.
Kv: Det blev endast 10min bålstabilitet och mycket cefar för att återhämta benen inför testrundan.

Ti:
Fm: Löpning runt Älven 8km/42min. Kändes mycket bättre idag. Knät ok.

Kv: Testrundan, 17.12/5.080km, 43m stigning. Snömodd gjorde tiden ganska usel och kanske var jag lite bekväm också. Hur som helst så kändes det ganska bra och genomförandet är jag ändå nöjd med även om det är min näst sämsta tid hittills. Puls idag 171/178 jämfört med 12dec (då jag pressade rekord 16.07 i perfekta förhållanden)  och då 176/183 vilket är kanske det högsta jag någonsin haft när jag varit frisk. Fick ingen vidare sparring denna gång och det gör även det några sekunder. Löpvägen blev 80m längre denna gång eftersom jag sprang bussgatan första halvan. Procentuellt var tappet ganska exakt hela tiden mot förra tillfället. Till toppen denna gång 7.02 jämfört med 6.36 12 dec. Tiden hem 10.02 nu och 9.31 förra tillfället. Hur som helst en mycket bra genomkörare! På nedjoggen komm återigen känningar i vänstra knäregionen. Lite oroväckande. Totalt 12km och 61min.
Kommentera inlägget här: