Rikardclaesson

Skidåkning i Sälen

Kategori: Allmänt

26/12 - resa till Sälen på em.

27 dec
Fm: Skidor klassiskt, Högfjällshotellet, blåsigt, +2grader och duggregn, en av få som var ute och tränade denna härliga dag var Mattias Svahn. Han fick troligen även betalt för det eftersom det såg ut som att han hade teknikträning med 2 tjejer. Hur som helst så blev det ett bra träningspass och rena chockstarten för mina ljumskar...
2.01h. 27km.

Kv: Löpning på väg i zon 1 och 2. (Emma sprang intervaller). Lite irriterad i hälsenan igen.
45min. 9km. HR 121/142

28 dec
Fm: Skidor klassiskt runt Kalven 3 varv, idag hade gårdagens regn blivit till is, blåste som helvete och ljumsken var helt trasig, spåren alltså isiga och det var ingen direkt njutning även om det blev bättre före efter hand som det blev varmare ute. Idag var det inte lätt att få någon puls.
2.15h. 32km. HR 97 (!)

Kv: Löpning Intervall 20*(40-20). Kändes bra idag, hälsenan lite bättre. Mest i zon 3. ökade farten undan för undan och började ganska sakta.
55min. 10km.

29dec
Fm: Skidor klassiskt Myrflodammen, i regn, men klart bättre före än igår, nyspårat.
2.15. 28km. HR 112.

Kv: Intervall 7*(2-1), med Emma i hennes fart.
56min. 11km. HR 126

30dec
Fm: Skidor klassiskt Myrflodammen, kanonfint idag, några cm nysnö och 7minusgrader. Det blev i alla fall en dag med fint väder innan det var dags att åka hem.
2.16h. 28km. HR 115.

Kv: Löpning, i växlande fart 20min (Emma sprang Intervaller).
50min. 10km. HR 127/163

Totalt träning denna vecka: 17.45h. 12 träningspass, 73km Löpning (ca 25km mindre än normalt pga skidåkning).
Skönt med lite vila under julen ;-)


Kommentera inlägget här: