Rikardclaesson

Elitserien Blekinge

Kategori: Allmänt

Lördag:
Inget vidare lopp, startade som trea och småstrulade på varannan kontroll hela första slingan. De två långsträckor som fanns innan varvningen genomfördes uselt och många minuter försvann iväg. Efter varvningen gick det bättre men varken huvud eller ben var 100%. 16,5min efter David känns rejält tungt...
H21E1, 16km
1. David A 93.46
38. RC 110.22

Söndag:
Efter en svagt lopp tekniskt under lördagen skärpte jag till orienteringen, sprang prickfritt fram till 9:an, två följande kortsträckor gör jag småfel och tappar ca 10sek vardera, får igång flytet igen men missar sedan3:e sista med ca 50sek vilket känns minst sagt onödigt. Hur som helst så räckte farten idag till en 28:e plats, hela 3.53 efter David som återigen vann. Men idag är jag inte så besviken över mitt lopp så det känns ändå ok inför nästa helg. Anledningen till att benen var så dåliga denna helg vet jag inte.

Mina förberdelser hade varit bra men trycket i benen fanns inte. Det kan vara så att någon typ av låsning i ryggen försämrade löpningen, det var främst uppför som det kändes dåligt denna helg, kanske den långa resan dagen innan gjorde mig seg? Det kan även vara så att förra helgens natt/sprint satt i benen och att formen kördes ner till denna helg. Det borde isåfall betyda att bättre form kommer till tiomila :-)
Kommentera inlägget här: