Rikardclaesson

må 27 juni, TCT i Torsång

Kategori: Allmänt

Då var det dags att visa sig igen, efter 4 missade deltävlingar i följd. Det var 4 varv i Torsång i fint väder och 20 deltagare. Jag hade kramkänningar i höften redan på första varvet efter spänstpasset dagen före. Tempot var högt mer eller mindre från start, Anders Harits gick loss tidigt och var ensam under ca 30min. Jag själv fick en liten lucka efter halva 3:e varvet efter en korsning och valde att köra så mycket jag orkade. Jag ville visa upp mig för sponsorerna eftersom jag hållt väldigt låg profil den senaste tiden. Efter några minuter i ensamt majestät så kom klungan och vips var jag i sista klungan bestående av tre slagna hjältar, Henriksson Eriksson och jag själv. Vi jobbade på för att täppa igen men klungan körde på och då är det kört. På sista varvet så kördes det lugnt första halvan och mer ryckigt sista halvan. Återigen spurtförlust, denna gång från att ha varit den som drog upp vår "klungspurt" i losergänget...

Resultat: http://www.tomaslofgren.com/TCT/060626.htm

HR 151
Distans 66km
Snitt hastighet 38,9km/h.
Tid 1.42.52
Kommentera inlägget här: