Rikardclaesson

27 dec - 30 dec

Kategori: Allmänt

Ons 27 dec Fm: Löpning distans på Bolleberget med Emma, Erik & Camilla. 1.39h.
Resa till Sälen.
Kv: Natt-OL med Emma på Flatfjället. 47min.

Tor 28 dec
Fm: OL-bana Högfjällshotellet, H21E från 2001, några centimeter snö att trampa i, riktigt tung bana med sugande motlut. Jag gör åt mycket energi i kuperade terräng och utan vätska eller någon tilförd eergi under banan så blir jag så här tom. Emma skuttade som vanligt uppför backarna de sista kontrollerna medan jag drog mig upp för backarna. Det 23kg jag har extra (jämfört med Emma) förbrukar ganska mycket energi… 2.16h/16km. Kv: Löpning på grusväg och 8st 200m snabb löpning. Detta är driv-steget-träning som skall aktivera baklårens alla muskler. 40min/6km.

Fre 29 dec
Fm: OL-tempo, H60 bana vid Hemfjällstangen, 30.02min/4km. Emma hade 31.30min. Bommade en kontroll ganska mycket, ca 2min annars gick det bra. Pressade på men fick inte så hög puls ändå, dels pga mycket träning men även beroende på att banan gick i svårsprungen och snårig terräng. HR 145/163, 1.10h/11km.
Kv: Löpning i fint tempo på väg till Myrflodammen och tillbaka, 36min/8km + lite nedjogg i 4min. Kändes bra i 30min sedan tog energin slut.

Lö 30 dec Fm: Löpning distans till Högfjället med Emma, sprang där en OL-bana på 28min, sedan tillbaka via pulsen. Idag var pulsen riktigt låg trots normalt tempo, 114 i snitt är väldigt lågt. 1.44h/16km. Det kändes helt ok idag. Var mer sliten igår.
Kv: Löpskolning/Löpteknik, 10*(20-40) + 10*(20-20). Jobbigt men kändes ganska bra. 59min/11km.
Kommentera inlägget här: