Rikardclaesson

Krasslig

Kategori: Allmänt

Efter några dagar med förkylning har jag nu tränat lätt två dagar. Hostar en hel del fortfarande men det har inte blivit sämre i vilket fall. I söndags sprang jag 57min och igår var jag på Annelis måndagsgympa 60min med hyffsad puls, 125.

Det blir inga intervaller idag utan det blir återigen ett lugnt löppass. Förhoppningsvis kan jag köra på lite hårdare på onsdag. Jag skall använda alla dagarna fram till Smålandskavlen till träning. På torsdag blir det ett längre pass och på fredag ett lugnt pass på en timma.

Vi mönstrar följande lag på Smålandskavlen:
1. Nils Olsson - SM 3:a medel
2. Pavlo Ushkvarok - SM 8:a på sprint
3. Mattias Mårts - som varit med i Tuna förstalag på såväl 10mila som Jukola
4. RC - Meriter? 20:e SM Lång i år.
5. Henrik - Årets bästa svenska avslutare? Med en andraplats på sista sträckan på såväl Jukola som SM så är det inte många som är bättre i vilket fall.

Vilka är då våra mål med Smålandskavlen? Åtminstone placera Tuna bättre än vad som varit fallet de sista 10 åren... Bästa placeringen ligger kring 46:e plats eller liknande. Men vi får se, det har aldrig lönat sig att spekulera fram resultat och goda prestationer.

Kommentera inlägget här: